ورزش منظم در پیشگیری و کاهش عوارض آلزایمر موثر است
پزشک ماهر
درمان تمام بیماری های دنیا را به من بسپارید.

وی افزود: این فرآیند می تواند به ما در دستیابی به یک روش درمانی جدید با هدف پیشگیری زودهنگام ازبروز آسیب های مغزی کمک کند.

جین هری تاکید کرد: در مطالعات قبلی همیشه شاهد این مطلب بودیم که ورزش می تواند پس از آسیب های مغزی به فعال سازی مکانیسم های ترمیمی کمک کند اما این مطالعه صحبت از یک اقدام پیشگیرانه و سپری دفاعی در برابر بروز این قبیل آسیب ها می کند.

این مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش پیش از آسیب دیدگی مغز در واقع فضای مغزی را به گونه ای تغییر می دهد که در آن نورون ها در برابر صدمات شدید محافظت می شوند.

پیش از این محققان در پنجاه و نهمین نشست‌سالانه آکادمی ملی نورولوژی امریکا اعلام شده بود بررسی روی هزار و ۶۰۰ نفر نشان می دهد ورزش منظم و خواب کافی در افزایش توان حافظه نقش عمده ای ایفا می کند.

خواب کافی به میزان ۱۲ درصد در افزایش توان حافظه نقش دارد.

همچنین بررسی روی ۶۳ هزار مرد و ۷۹ هزار زن نشان می دهد پرداختن به ورزش منظم سبب کاهش ۴۰ درصدی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون می شود.

گفتنی است  از هر یکصد نفر آمریکائی  بالای  سن  ۶۵ سال  دو نفر به  این  بیماری  مبتلا می باشند و هر چه  سن  بالاتر می رود احتمال  ابتلا به  این  بیماری  هم  افزایش  می یابد و حتی  از هر یکصد آمریکائی  بالای  ۸۵ سال  ۲۰ نفر به  این  بیماری  مبتلا می شوند.

ماری آلزایمر یک بیماری تحلیل برنده و پیش رونده سیستم عصبی مرکزی انسان است که باعث زوال قوای عقلانی می‌شود.

عارضه اصلی بیماری دمانس یا زوال عقل است که از علائم شاخص آن از دست دادن حافظه، قضاوت، استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار می باشد.

بیماری آلزایمر بخشی از روند طبیعی پیری نیست  و چنانچه علائم فوق دیده شود باید به پزشک متخصص مغز واعصاب مراجعه کرد. یک ارزیابی کامل می تواند تعیین نماید که این علائم مربوط به بیماری دیگری است یا آلزایمر سبب آن می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 3309
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1